سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابستان عاشقانه من و پولهام

تابستان عاشقانه من و پولهام

شما عاشقانه پولهاتون رو دوست دارید. چون می‌تونید با اونها کارهای زیادی انجام بدید.
مثلاً یه برنامه‌ریزی عالی برای تعطیلاتتون داشته باشید. یا با خیال راحت یه بازنشستگی رویایی رو شروع کنید. یا اصلاً همون کفشی رو بخرید که دوست دارید.


 راهکارهای عاشقانه برای پولهاتون

اما وقتی موقع پرداخت قبض‌ها یا حساب‌کتاب‌ها می‌شه، این عاشقانه به خطر می‌اُفته. داشتن یک رابطه‌ی ناسالم با پول خیلی سادست. اگر حواستون به رابطه‌ای که با پولهاتون دارید نباشه، حتماً با کیف پولتون به مشکل می‌خورید.
خب، چطور می‌تونیم یک رابطه‌ی عاشقانه و خوب با پولهامون داشته باشیم؟ ما 6 راه برای شما داریم تا بتونید رابطه‌ی خوبی با پولهاتون داشته باشید.

  • به یاد داشتن چیزهای کوچک
  • عاشقانه های بودجه‌بندی
  • ساختن صندوق پس‌انداز اضطراری
  • ساختن اهداف مشترک با پولهاتون
  • طلاق بدهی‌های سمی
  • وقت گذرونی با پولهاتون

به یادداشتن چیزهای کوچک

 پولهاتون چقدر برای شما ارزشمند هستند؟ تا حالا به کارهای کوچکی که پول هر روز برای شما انجام می‌دهد نگاهی انداختید؟ مثل یک فنجان قهوه که می‌تونید اون رو در خانه درست کنید؟

برای یک هفته به تمام جزئیات اهمیت بدید. تمام اونها را از کوچک تا بزرگ یادداشت کنید. از قهوه‌های صبح و ناهار با دوستان تا اجاره خانه و قسط‌هاتون.
به کارهای کوچکی که پولهاتون برای شما انجام میدن فکر کنید. این واقعاً کمکتون میکنه بدونید پولهاتون کجا رفتن. کجا ارزش پول خرج کردن داره. کجا نباید پولتون رو خرج می‌کردید.

بودجه بندی عاشقانه

حالا که ارزش پولهاتون رو می‌دونید و فهمیدید چه کارهایی برای شما میکنن، دوباره و عاقلانه‌تر فکر کنید. دوباره شروع کنید و یک بودجه‌بندی راه بیاندازید و محکم بهش بچسبید. این یکی از عاشقانه‌هایی هست که میتونید با پولهاتون داشته باشید.

بودجه‌بندی عاشقانه به شما کمک می‌کنه برای رسیدن به هدفهاتون در مسیر باقی بمونید. مطمئن باشید همیشه صورتحسابهاتون رو پرداخت می‌کنید.
این کار به شما و تمام کسانی که از نظر مالی با شما در ارتباطند حس امنیت میده. وقتی گزارش حساب بانکی‌هاتون
رو چک می‌کنید، کمتر تعجب می‌کنید. آسایش بیشتری دارید.

 

بخوانید: چطور برای هزینه‌های خود بودجه‌بندی کنیم!

ساختن صندوق پس‌انداز اضطراری

در زمان سختی حتی زوج‌های شاد هم دچار سقوط و از بین رفتن رابطه می‌شن. در رابطه‌ی عاشقانه بین شما و پولهاتون داشتن یه صندوق پس‌انداز اضطراری باعث امنیت در روزهای سختی می‌شه.
مشکلاتی مثل از دست دادن شغل، تعمیرات ماشین، تعمیرات خانه یا یک نسخه‌ی پزشکی غیرمنتظره. این‌ها واقعاً می‌تونند یک رابطه‌ی سالم رو از خط خارج کنند.
چه کار کنیم که رابطمون با پولهامون عاشقانه بمونه؟ همیشه به اندازه‌ی 2 تا 3 ماه از صورت‌حسابهاتون در حساب بانکی پول داشته باشید. حتی اگه هیچ‌وقت لازم نشد ازش استفاده کنید. این کار باعث میشه احساس امنیت کنید و خیالتون راحت باشه.

بخوانید: چطور شروع به پس‌انداز کردن کنیم؟

ساختن اهداف مشترک با پولهاتون

همه‌ی زوج‌ها اهداف مشترکی با هم دارند. به اشتراک‌گذاری این اهداف برای ساختن یک رابطه‌ی عاشقانه قوی بسیار ضروریه. برای شروع این سؤالات رو از خودتون بپرسید:

  • هدف شما از این رابطه چیه؟
  • دوست دارید روزانه چه کارهایی رو با هم انجام بدید؟
  • ماهانه چطور؟
  • حتی برای بلند مدت ؟

 

اینکه می‌خواهید با پولهاتون دقیقاً به چی برسید رو خیلی واضح تعریف کنید. این کار خیلی مهمه. این‌جوری می‌تونید برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کنید. بعدازاینکه اهدافتون کاملاً مشخص شدند. برای رسیدن به آنها گام‌های واقعی اونهم همراه پولهاتون بردارید.

طلاق بدهی‌های سمی

هر رابطه‌ای ممکنه در ظاهر خوب به نظر بیاد. ولی به مرور زمان بفهمید که برای هم مناسب نیستید. در رابطه با پولهاتونم این مسأله صدق میکنه. همه‌ی روابط سالم نیستند. باید هرچه سریع‌تر از شر چنین روابطی خلاص بشید:

  • بدهی‌های سنگین
  • وام‌های با بهره‌ی بالا

در این موارد سعی کنید به سرعت پول خودتون رو نجات بدید. یک رابطه‌ی سالم مثل سرمایه‌گذاری، وام با بهره‌ی مناسب مثلاً برای خرید مسکن یا پس‌انداز داشته باشید.

وقت گذرونی با پولهاتون

هر ماه حساب‌های بانکیتون رو چک کنید. مثل حساب‌های پس‌انداز، کارت‌های اعتباری و … .آخر هر ماه همه چیز را دوباره مرور کنید. فقط نیم ساعت وقت گذروندن با پولهاتون شما رو به خیلی چیزها میرسونه.

همه‌ی ما می‌دونیم که هر رابطه‌ی خوبی نیاز به زمان و توجه داره.  

هر رابطه‌ی جوونه زده‌ای نیاز به مراقبت داره. رابطه‌ی عاشقانه شما با پولهاتون هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

بخوانید: پول بیشتر مسافرت بهتر !

حالا به نظرتون شروع کنیم یا زوده؟
با برنامه‌ریزی، مراقبت و زمان میتونید یک رابطه‌ی فوق‌العاده با پولهاتون داشته باشید. و مطمئن باشید هیچ‌وقت تنهاتون نمیذاره.

 

اگر از خوندن این مطلب لذت بردید، شما هم عاشقانه ی خودتون و پولهاتون رو شروع کنید. برای این کار می‌تونیدبرنامه حسابداری نیوُ رو از لینک‌های زیر دانلود کنید. 
دانلود برنامه حسابداری کسب‌وکار نیوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداری شخصی نیوُ
رو نیوُ حساب کن!